Klaras

Your store name

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till butikklaras@gmail.com.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att du som köper en vara på internet har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan och varan ska vara tillbaka hos oss inom 14 dagar.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Retur

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till oss butikklaras@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt. Köparen står för returfrakten.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till butikklaras@gmail.com efter att defekten har upptäckts. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till butikklaras@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms. Frakten tillkommer på 49 kr inom Sverige. Handlar du för över 1000:- är det fraktfritt. Leveranstiden är normalt 2-5 dagar. Skulle du mot förmodan inte få din order levererad, då vill vi att ni hör av er inom 7 arbetsdagar för att kunna lösa ert ärende. Varor som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss efter 14 dagar och returfrakten betalas av köparen.

Du kan välja att hämta varan själv i butiken på Storgatan 11 262 32 Ängelholm för att slippa fraktkostnaden. Butiken har öppet Mån-Fre 10-18, Lör 10-16. Vi reserverar varan i 7 dagar till dig.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst på butikklaras@gmail.com. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Kontakt

Klaras Storgatan 11 262 32 Ängelholm

Öppet: Måndag-Fredag 10.00-18.00 Lördag 10.00-16.00 Söndag stängt.

Företagsinformation:

Klaraz AB 559155-1121

Tel: 073-4166627 Mail: butikklaras@gmail.com

Företaget innehar F-skattsedel.

© Copyright – All rights reserved